#Pray For Gaza

Assalamualaikum..
Waalaikumussalam..


Hai, hai, hai,,, harapnya sihat dan sudah pun bersyukur dengan segala apa yang kita lalui hari ini. Pqa ada cerita, macam excited betul nak cerita, sebab ini first time pqa buat benda nih seumur hidup pqa.

Apa pqa buat???
Haaaaaaa, pqa sertai flashmob. Pernah dengar tak?
Ala yang macam kat KLCC tuh, flashmob Gaza, kalau tak tahu jugak, tengok kat Youtube, mesti ada.
Alhamdulillah, cubaan pertama yang menyentuh, heeee..
Sebenarnya, pqa cuma mengisi hati dengan sesuatu perkara yang dapat bawak pqa ke arah yang lebih baik dan terus baik.

Ok! Back to the cerita, pqa pegang watak sebagai seorang gadis palestin yang sedang belajar dengan guru. Tiba-tiba tentera israel datang dan mengganggu ketenteraman, Pqa disepak dan ditembak. Masa tuh, ALLAH je yang tahu macam mana pqa gabra nak present depan orang, tapi pqa niatkan yang semua ini jihad pqa untuk Gaza, insya Allah mana tahu ia jadi tuntutan kat akhirat nanti, amin :']

Masa tentera israel bedil pqa tu, pqa kena freez selama 10 minit. Macam nak bagi orang nampak apa sebenarnya cerita disebalik itu. Mudah-mudahan ada mendapat kebaikan dari apa yang kami lakukan, amin.
Masa pqa terbaring tengah ramai dibedil tentera israel tuh, hati pqa tertanya, bagaimana agaknya rakyat di Palestine sana berhadapan dengan situasi sebenar?? Astagfirullah, tak dapat pqa bayangkan ketakutan mereka. Pqa cuma berbisik kejap, Ya Allah ringankanlah apa yang saudara ku lalui disana. Aku tidak tahu apa mereka rasa, cuma engkau yang Maha Melindung Ya Allah.
Sayu rasa bila baca qunut nazilah tuh, beratnya ujian yang mereka lalui, Ya Allah...


Satu kali sembahyang, satu kali doa buat Gaza. Sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit, insya Allah, Sesungguhnya ALLAH Maha Mendengar.

Comments

pikaazmn said…
heee, insya Allah. amin : )

Popular Posts