tak susah pun, tapi jika benar.



olllaaa kalian. ( bajet macam banyak je pembaca. hhe. tidah mengapa, berangan itu percuma dan ia membawa kepada perkara positif bagi aku)

wanita, sangat lembut hatinya. ini kajian aku melalui sekeliling. oleh itu, lelaki, jika anda benar-benar dan betul-betul dan sanga-sangat amat-amat sukakannya, barulah memulakan langkah. jika tidak, jangan sesekali mencuba untuk berbaik!! ini ingatan!!

sebab apa? perempuan sering salah paham akan tindakan lelaki. berkawan boleh, tapi cuma dibezakan dengan yang 'suka'. faham??
contohnya, belikan bunga, ada kad berpesan 'senyumlah selagi Allah ciptakan senyuman terindah buat awak, dan ia buat saya gembira juga nanti'.
waaaallllaaaa~ memeng romantis. tapi, berjaga-jagalah.

pertamanya, perempuan itu akan dengan mudahnya jatuh hati. Allah dah ciptakan wanita itu penuh dengan kasih sayang, sebab itu ianya menjadi terlalu mudah untuk di miliki, tapi jangan ambil mudah. kerana juga, ianya terlalu telus!


sekeras-keras hati wanita yang tomboi pula, ada terselit kewanitaannya. jangan di duga juga.

bila dan buat sesuatu yang 'sweet', kaum hawa akan 'mencair' macam coklat lagaknya.



dan paling dibenci apabila, saat-saat itu berlalu dengan manisnya yang terlalu banyak gula-gulanya, kemudian bila si hawa bertanya kenapa, si adam cuma menjawab, tak ada apa, saja nak kenal-kenal. buat tambah kawan.

Nah! bermulanya saat itu, perempuan ini akan menjauhkan dirinya dari anda wahai lelaki. bukannya nak marah, si hawa akan terlalu sakit hatinya. sakitnya dia tidak akan berkata-kata, boleh dilakonkan senyumannya, padahal ada sedih yang dia simpan. ibaratnya, sedih tidak dapat memiliki sang adam yang 'sweet' tu. kerana itu jangan memberi harapan. jika anda sedar anda wahai budiman tidak lagi bersedia untuk ke fasa itu, jangan mengada-ngada mencium bau bunga walaupun dari jauh!

Comments

SYAHMI said…
memang tidak dinafikan manusia ni ingin menukai dan disukai...^_^

carilah pasangan yang menyintai Allah kerana insya-allah ia akan membawa kita kepada cinta-Nya...^_^

yang paling utama,dahulukan cinta allah melebihi cinta manusia...^_^

memang x nafikan saya hanya panndai bermadah,tapi kena biasakan dengan nasihat yang baik2 walaupun tidak ikhlas pada mulanya...^_^

insya-allah lama2 dah boleh meresap dalam diri...^_^
pikaazmn said…
insya Allah.amin.
salam wanita . ngeee :D
rindu meyh <3

Popular Posts