sawang lah!


Assalamualaikum semuanya yang singgah dan membaca..
Waalaikumussalam..

Tengah buat apa tuh?
Sihat?
Pqa tengah buat kerja, dengar lagu More Than This kat blog ninie bunnyy :) lama tak dengar cerita kawan pqa sorang nih, bila rindu zaman sekolah, pqa bukak je blog die. Die suka blog, pqa assume kalau die tak berblog dua hari, rasa tak lengkap kot hidup die. Heeee :) sory ninie, gurau jep :)

Lagu kat blog die buat pqa rasa nak nangis, sebab apa? sebab hati ini sedang berlawan dengan nafsu sendiri. Nafsu apa? Menahan diri dari cinta dunia yang mengabaikan tanggungjawab. seringkali ingatkan diri dengan pengajaran lalu, dengan ingatkan belum sampai masanya.
Kata Dr. Farhan Hadi, cinta yang terpelihara adalah cinta yang tidak melalaikan. Dengan mesej berterusan, jumpa berterusan, chatting berterusan. Bila dengar menjaga jarak, memang agak kuno, tapi inilah jalan yang Allah redhai. Siapa pun bakalnya, pastinya dia tak suka kalau si bakal dia juga suka melayan si polan itu dan ini.

Jadi, peranglah dengan nafsu, sesungguhnya itu adalah jihad terbesar, insya Allah. Kalau jalan kita benar, Allah pasti bantu. Ya Allah, Kau Maha Pengatur hidup umat hambaMu. Pelihara hati kami, agar tidak jatuh pada yang menjarakkan kami denganMu. Amin..

Itu baru mukadimah bila lama dah tak post apa-apa. Maklumlah, dah mula kuliah sebulan, sibuk memanjang nampaknya. Rasa dengan kawan pun dah berkurangan bila sibuk sangat dengan buku dan persatuan. Tapi tak mengapa, ia kan membantu mendidik diri berdikari dengan tanggungjawab dan masa. Sahabat, jika benar sahabat pasti memahami, teirma kasih sahabat :')


Sebulan dekat penang, ibu ayah ditinggal sebentar, insya Allah awal Ramadhan pqa bersama keluarga tercinta. Tahu apa hati kata bila kadang rasa lelah dengan tanggungjawab sebagai pelajar? Ya Allah dekatkan aku padaMu dengan cintaku pada keluarga. Biar kami bersama mengejar cintaMu. Kau jadikan kami sekeluarga, temukan kami dalam syurgaMu dalam sekeluarga juga. Pqa rindu sangat nak jumpa ibu ayah dan family kat kampung. Hati pqa tak punya lain selain mereka dan Allah s.w.t. Tiada lelaki namanya kekasih. Tiada lagi. Jalan pqa, lillahitaala dengan ilmu Allah, insya Allah. Jihad pqa jihad ilmu, insya Allah.



Hai, hai, nak bertanya kabar, lama dah pqa tak blog, ada yang tertanya-tanya tak? heee :) nih yang sayang lebih nih sebab selalu singgah, hahaha :D
Awak, awak yang membaca, blog pqa cuma sekadar mengisi masa lapang. Jangan baca kalau belum solat pada waktunya, jangan baca kalau belum tunaikan tanggungjawab yang wajib dulu. ok? Deal? Terima kasih.

Comments

Popular Posts