kalau kerja kita ikhlas....


Assalamualaikum semuanya?
Waalaikumussalam..

Sedang apa? dan di mana? Diri mu yang di kasihi dan dirahmati Allah :)

Subhanallah, manusia itu sangat terbaik ciptaannya, DEABAAAKKKK!  :)

Pqa tengah tunggu baju, kejap lagi nak basuh. Penat seminggu berhempas pulas, sebab kelas dah mula. Jadual pqa paling penuh dan padat adalah hari khamis. Kelas seawal 8 pagi, dan rehat beberapa jam, dan seterusnya kelas samapai ke malam hari. Even penat sebab jarak antara satu subjek dengan subjek lain ada jauh gap, tapi rasa macam tak pernah cukup. BETULLAH KATA ORANG, MASA ITU EMAS.

Tapi kalau ikut bahasa pqa, MASA ITU MACAM KITA NAK KENTUT DEPAN CRUSH KITA, SEBAB KAN KITA TERLAMPAU NAK JAGA, KITA NAK TAHAN SETAHAN-TAHANNYA, SUPAYA TAK TERLEPAS, DAN KITA TAK NAK TANGGUNG RISIKONYA. Risikonya macam malu depan crush tu nanti~~ hahaha :3

Betul kan pqa cakap? Masa itu kalau boleh kita nak hold, kemudian kita boleh buat banyak kerja  dalam keadaan tak terkejar dan kelam-kabut. Macam kentut tu, nak hold je! wakaka :P

Dan pqa nak kongsi, sesuatu yang sangat mujarab~ Dah macam orang nak promote produk pulak =='
Sebenarnya, kalau kita buat sesuatu kerja tu dengan ikhlas, kerja lain yang kita buat pun akan jadi ringan. Percayalah cakap pqa, sebab ini yang berlaku pada pengalaman pqa dan pada senior pqa yang lepas-lepas. Buat kerja dengan rela hati, bukan kerana terpaksa.


Kata orang, cakap senang, buat susah kan? Lagi-lagilah benda baik, jadinya make an effort kalau nak rasa nikmat ini. Didik hati ikhlaskan diri dalam buat apa-apa sahaja yang berfaedah :) ok?

Ey, ey, nak pergi basuh baju, daaaa~
anak lecture pqa kat penang :)
dia kawan dengan budak-budak U taw~
awww, Yaa comel  =)

Comments

Popular Posts