najisnya..

baru aku tahu, perkara yang ingin aku kongsikan ini mungkin ada yang akan terasa. maaf andainnya ia berlaku kepada pembaca.
cuma, ia sekadar sesuatu yang wajib yang perlu aku sebarkan.

lembu: wahai anjing, mengapakah kau sedih?
anjing: tadi aku lalu sebelah seorang lelaki, dia mengelak dari ku. dia juga mengatakan aku najis.
lembu: memang dari sisi islam kau, dan sekutu kau itu najis. memanglah bagi manusia, haram. jika tersentuh, kena samak.
anjing: itu aku tahu. aku najis. tapi, aku lagi sedih apabila melihat lelaki tadi tanpa segan dan silu, memegang tangan yang bukan mahram sepanjang jalan tadi. bukan kah itu lagi haram? dan kemudian, dengan apa mereka mahu menyamakkan diri mereka nanti???


sesungguhnya ini bukan lah rekaan semata-mata, ia adalah ilmu yang aku perolehi dari seseorang hamba Allah. bersentuhan dengan yang bukan mahram itu lagi najis dari memegang anjing dan babi.


ambillah pengajaran, kalau pernah terjadi, perbaiki. semua orang lakukan silap, tapi, ambil peluang perbetulkan.


p/s: dunia akhir zaman banyak dugaan. lindungilah kami Ya Allah. amin~

Comments

Popular Posts