ketika ramadhan ke2


di ramadhan ke dua ini, aku perasan sesuatu dalam diriku...

manusia di jadikan tidak sempurna.
begitu juga aku.
sedar ataupun tidak, aku keliru bila dok fikir-fikir semula.
apa aku fikir?
kalian nak tahu?
emm, tak payah lah. biarlah ia menjadi rahsia antara aku dan Dia.
ya, Dia Maha Mengetahui.
siapa sangka begini jadinya.


biarlah nanti.
aku mahu satu saja, dan itu cuma redha di sisiNya.
sampai masa nanti, ada juga jawapannya.

aku mahu mencintai cita-citaku terlebih dahulu.
bantulah perjalanan ilmu ku, begitu juga dia dan dia.
mudah-mudahan di berkati dunia akhirat.


ya Allah, jika benar dia Kau ciptakan buat aku,
satukan kami nanti dengan cintaMu, kasihMU.
kerana Kau penciptanya.


aku belajar menghargai.
aku belajar terima.
aku belajar banyak.
izinkan dia di hati ini jika benar ketentuan Mu.



Comments

Popular Posts