limit.



manusia di ciptakan tak sempurna.
aku ada juga kelemahan.
aKU akan bertahan selagi mampu, sebab kalian sahabat aku.
tapi, tahap diri aku bertahan, ada limit juga.
tolong jangan fikir hati kau je, fikir hati aku juga.
terima kasih lah dah cakap macam tuh

walaupun tuh bukan apa yang aku maksudkan.
sebab sayang kau, aku telan je.
sebab kasihkan kau, aku terima je tanpa merungut apa-apa.
tapi, aku manusia. hati terlalu rapuh bila di sakiti oleh sahabat sendiri.
aku cuba maafkan kau, kerana aku kasihkan kau.
tapi, bagi aku masa.

dan kalian, aku masih lagi bertahan.
aku juga minta jangan sampai aku merajuk akhirnya nanti.
fahamilah aku juga yang di 'in between'.
aku tak sebelah sesiapa.
aku juga tak salahkan sesiapa.
kalau aku salahkan kalian, ibarat aku menyalahkan takdir Allah. subhanallah. bukan itu..
aku cuba berlaku adil.


aku sayang kalian, aku tak nak merajuk dengan kalian.


apa aku mampu buat cuma oncall dengan Dia, mudah-mudahan dipermudahkan apa yang aku lalui.
dan, aku menyibukkan diri dengan tugasan semester, final bakal tiba.
pakcik pernah cakap, 'apabila sempurna akal, maka kurang bicara'.
maaf andainya aku lebih banyak mendiamkan diri daripada berbicara.
bukan tidak mahu, tapi aku ada limit~

Comments

Popular Posts