aku ialah si pemalu tapi cakap pot pet sebenarnya


aku diam bila aku tak kenal.



panjang gilakk tajuk post di atas yang segak bergaya gitu. wakaka.
eh2. apa kalian rasa tentang aku bila baca blog aku?
entah?
poodaaa. haha

sebenarnya aku tidaklah sekuat tiger. wakaka.
tapi aku nak cuba jadi seindah mawar
berduri.

sumpah, aku seorang yang pemalu, bila berhadapan dengan manusia yang asing bagi aku, maksudnya orang yang tidak ku kenali kad pengenalannya.
bagi manusia asing tersebut, aku sangat lah sombong. (ramai juga yang cakap)
tapi, bak kata ibu, mulut aku sangat pot pet pot pet bila dah cakap dengan orang yang aku rapat.





kalau aku berhadapan dengan manusia asing ini, termasuk lah bila berjalan depan mereka, aku akan buat-buat kerja lain. pandang bawah (malu sangat dah ni) contohnya.
contoh lain pula, aku akan buat sesuatu yang menampakkan aku confident.
padahal, pada dasarnya, aku tersangat lah malu gillaakkk!!
entah bila tembok malu dan segan yang melampau terlampau ini akan berubah.
sampaikan, bila nak ambil oder air kat kedai ayah pun aku akan tolak semahu-mahunya. aku lebih rela buat kerja lain wahai kalian.
lihatlah aku begitu rupanya.
tapi macam tredmark blog aku, hamparan blog luahan diri sebenar.

aku amat kisah sebenarnya orang nak cakap apa pasal aku. tapi ayah akan selalu cakap, biarlah. bukan penting pun.

dan sunat bagi aku meninggalkan apa yang tidak penting dalam kehidupan untuk menumpukan pada perkara yang penting lagi. *tteeeeeeett. macam ustazah lah pullaaakk. (tak pa, tak pa. aku suka. wakaka)


Comments

Farhana. said…
hehe..saya pun begitu juga :)
pikaazmn said…
wakaka. mahu juga. :P

Popular Posts