pernah



ya Allah..
aku pernah merasa cinta yang KAU berikan.
aku pernah merasa rindu yang KAU berikan.
alhamdulillah 'ia' mengalir kepada seseorang.

dulu, kerana KAU kami merasa kasih.
dulu, kerana KAU kami merasa sayang.
dulu, kerana KAU kami merasa alhamdulillah dengan apa yang terjalin.

tapi kini, aku sangat berterima kasih juga seperti dahulu, ketika hadirnya kau sebagai teman aku.
walaupun kita tidak seperti dahulu, aku setia menjadi sahabat mu.
kalau pun aku jatuh di hati kau lagi, aku janji ianya rahsia.
aku pernah sayang kau, tapi itu dulu.
kini, masih ada, cuma sekadar sahabat.
aku tahu kau kecewa.
aku juga.
betapa susahnya aku nekad mengambil keputusan itu.
demi masa depan dan cinta halal aku, aku nekad.
aku minta KAU berikan aku kekuatan untuk berbicara nekadku pada kau.
maaf, aku nekad.
aku minta maaf kalau aku kau tak suka.


("aku pernah cakap kau cinta pertama aku dan terakhir, insya Allah" it not a promise, but my heart sound like that, and now, i dont know better)
i post this because u lately came to my mind, remind me back our journey together before. and i miss it. why? because i be there beside u, talking and smiling with shy to u. i want it back, but i cant. i had a big nice promise. i really did it. sorry my dearest friend)

Comments

Farhana. said…
frankly,
we need to accept it as the best way Allah tetapkan for our life..

Popular Posts