aku tumpang gembira


sekarang masanya telah tiba: jengjeng jeng!!
pana

tahniah wahai sahabatku, sedaraku, teman seperjuanganku. usaha kau memang memang sangat-sangat berbaloi. sangat dahsyat! alhamdulillah. tahniah aku ucapkan. moga kejayaan akan terus berkekalan.

di lokasi kejadian:

pana: cik boleh saya ambil keputusan saya? nombor saya .......
cik bertugas: ha, awak kena bayar duit majalah sekolah dulu. lepastu tanda tangan. nah pen. (sambil memegang keputusan spm dia)
pana: alah acik ni. janganlah main-main. nak minta-minta tanda tangan pula. bagilah keputusan saya dulu. (dalam keadaan bersungut)
aku: (menghampiri) berapa pana keputusanya?
pana: belum lagi. cik, nah duitnya.
cik bertugas: (menyambut pen tadi dan bagi keputusan spm dia)

belum sempat aku jengah.........

satu jeritan menguasai segenap ruang dan celah-celah macam semburan sheltox tu..

pana: arghhhh!!!! straight A p_qa! (sambil tersenyum)
aku: pana! tahniah! memang dahsyat lah awak pana! tahniah!

di hubungi ibu tersayang dan keluarga lain yang tercinta.

alhamdulillah berbaloi juga. 9A dalam tangan memang senang nak sambung belajar. alhamdulillah!

makcik aku pula:
alhamdulillah. awak juga berjaya.tahniah wahai sahabatku, saudaraku, teman seperjuangan yang paling hampir. jangan cepat mengalah.

aku:
alhamdulillah. biarlah rahsia. semoga kami terus berjuang mencapai kejayaan! amin..

Comments

Wan Zahidah said…
dapat pape pon, tahniah jugak aa..hehe
pikaazmn said…
terima kasih kak wan ;)

Popular Posts