kawan dunia akhirat

kawan. sahabat. membe. geng. teman.


glitter-graphics.com


ia banyak istilah boleh di beri.
aku panggil apa-apa saja asalkan mereka mahu berkawan dengan aku.
ramai orang anggap aku sombong.
mungkin sebab aku tidak peramah.
dengan orang yang aku kenal je aku banyak cerita.

:many story to tell and share with 'them':
:i love 'them' very much and more:
:i miss 'them' very very much and more:

ina: dengan awak kita sangat selesa. ambil gambar dengan awak kita rasa tidak hipokrit.
leha: dengan awak kita rasa di hargai. terima kasih kerana selalu positi dengan kita.

pika: dengan awak kita sentiasa banyak cerita.
ena: rasa geram dengan awak bila komen kita macam-macam, tapi awak jenis terus-terang. baguslah.

banyak lagi sebenarnya, tak cukup page nak tulis.
maaf yang lain.

apa kaitannya kawan dengan dunia harian aku?
bila aku pergi sekolah, mereka yang di kelilingku.
menceriakan suasana.
yang sunyi jadi riuh rendah.
yang pendiam jadi becok macam makan buntut ayam.
yang kedekut jadi pemurah semata-mata.
yang muram jadi ceria menggila.
yang baik jadi sangat baik.
yang sombong jadi baik amat.
alhamdulillah.
Ya Allah, mereka amat aku cintai.

kawan, pergi dan datang.
kawan, hirau dan peduli.
kawan, suka dan duka.
kawan, tangis dan ceria.
kawan, kegagalan dan kejayaan.
kawan, madu dan sepah.


(ina, fiqa, aina)





Comments

Popular Posts